Sökmotoroptimering
Sökmotoroptimering, eller SEO, är en viktig del av att skapa en stark online närvaro för företag i Stockholm. Det handlar om att göra justeringar på din hemsida och i ditt innehåll för att få bättre sökresultat i sökmotorer som Google. Detta kan innebära att förbättra din hemsidas laddningstid, använda rätt nyckelord och skapa användbart och unikt innehåll.
När dina potentiella kunder söker efter dina produkter eller tjänster på Google är det såklart oerhört viktigt att du syns i sökresultaten. Om du inte syns kan detta leda till att du förlorar just de kunderna och tappar försäljning. För att säkerställa att våra kunder inte tappar bort dem på det sättet hjälper vi företag i Stockholm med SEO. Vi sökoptimerar våra kunders hemsidor så att de får bättre rankning och placering på Google. Samtidigt får de mer relevant trafik till sin hemsida vilket i sin tur ökar försäljningen.
Låt oss sköta din Sökmotoroptimering i Stockholm!
Erbjuder du riktigt bra produkter eller tjänster? Men får inte in särskilt mycket trafik till din webbplats?
Då är sökmotoroptimering den absolut bästa lösningen för dig. Genom sökmotoroptimering på Google kan du synas när en användare söker efter det du erbjuder, och därmed öka trafiken till din webbplats! Beroende på vad som passar dig bäst kan du exempelvis annonsera på Googles söknätverk, med Google displayannonser eller Google shopping annonser.
Vi blir din kompletta webbyrå som kan sköta din hemsida och hjälpa dig rankas högre på Google så att du kan göra det du är bäst på!
SEO är en långsiktig process och det kan ta tid innan man ser resultat. Men med rätt strategi och en professionell hjälp kan det leda till en ökad synlighet och fler besökare till din hemsida, vilket kan leda till ökad försäljning och vinst för ditt företag. Så om du har ett företag i Stockholm och vill öka din online närvaro och synlighet, kan det vara värt att överväga att anlita en webbyrå i Stockholm som erbjuder SEO-tjänster.
Vi hjälper dig att nå dina uppsatta mål med hjälp av sökmotoroptimering på Google.
Webb of Sweden är en certifierad Google Ads Partner, det betyder att vi är en kvalificerad Google Ads byrå.
Partnerstatus innebär att Webb of Sweden har uppvisat kunskaper och expertis i Google annonsering.
Webb of Sweden AB har inte bara kunder i Stockholm utan våra kunder finns utspridda över Sverige. Vi är en webbyrå i Stockholm som inte bara jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Vi arbetar heltäckande med våra kunders digitala marknadsföring. Några av våra andra verksamhetsområden är Google Ads, webbplatser, webbshop, support, sociala medier med mera.
Vi utför en sökordsanalys av din nuvarande hemsida och ser över de faktiska resultaten. Vi börjar med att välja ut sökord som beräknas tillföra bäst resultat. Bedömningen görs utifrån relevans, sökvolym och konkurrens inom din bransch.
När vi har gjort en djupgående analys av vår er webbplats så ger vi specifika rekommendationer för åtgärder som vi givetvis åtgärdar åt er kontinuerligt. I vissa fall väljer kunden att göra det själv. Vårt arbete med sökmotoroptimering pågår under hela avtalsperioden.
En rad olika implementeringar och inställningar på hemsidan för att förbättra laddningstiden framförallt. Då Googles algoritmer rankar snabbare sidor högre är en snabb sida ett måste i SEO arbetet.
Allt eftersom arbetet kommer igång kommer vi givetvis att följa resultatet löpande. Vi ser till exempel till att de söktermer ni väljer presterar sakta men säkert och förbättrar sina positioner. Statusrapporter skickas vanligtvis till dig som kund minst en gång i månaden.
Här kommer svar på några vanliga frågor som vi får angående sökoptimering i Stockholm.
Har vi missat att svara på någon fråga som just du tänker på kan du enkelt kontakta oss.
SEO är en förkortning för begreppet Search Engine Optimization. Kortfattat handlar det om att optimera en hemsida så att den syns högt i en sökmotor som t.ex. Google.
En nyckelordsundersökning, keyword research, är en process för att identifiera relevanta och eftertraktade nyckelord relaterade till ditt företag och innehåll. Det är viktigt eftersom det hjälper dig att få en bättre förståelse för vad dina målgrupper söker efter och vilka sökord du bör optimera för.
Du kan göra viss SEO själv, men det kan vara svårt och tidskrävande att skapa en effektiv strategi och utföra alla de tekniska justeringarna som krävs.
En webbyrå som specialiserat på SEO kan hjälpa dig att skapa en strategi och utföra alla nödvändiga justeringar för att förbättra dina sökresultat.
Det korta svaret är: Ja! I regel uppvisar SEO och SEM mycket hög return on investment (ROI), jämfört med andra marknadsföringsaktiviteter.
Det beror dock vilken bransch man arbetar i. Vissa branscher ger resultat snabbt medan andra tar längre tid.
SEM står för Search Engine Marketing. Exempel på SEM är Google Ads där man betalar för att marknadsföra sig på sökmotorer så som Google, Bing, Yahoo.
SEO behöver man optimera sin hemsida för organisk trafik utan att betala för annonser.
SEO – Search Engine Optimization, eller sökmotoroptimering
SEM – Seach Engine Marketing, elller sökmarknadsföring (t.ex. Google Ads)
Organisk trafik/ranking – är det som SEO skapar, och är de resultat som ligge runder SEM
Konvertering – är kopplat till leads, köp, samtal, eller förfrågningar på en hemsida
On-page – alla de aktiviteter som görs på hemsidan som ska förbättra hemsidans SEO
Off-page – är de aktiviteter utanför hemsidan som höjer hemsidans ranking
Länkar – är när någon länkar till din hemsida från en extern hemsida
Det leder till att fler människor, företag och potentiella kunder kommer kunna hitta och klicka sig in på din hemsida. Samt att du behöver sökoptimera din hemsida för att sökmotorer, exempelvis Google, ska kunna indexera din hemsida – alltså sortera din webbplats utefter relevans och sökord. När detta väl är gjort kan din hemsida börja visas bland sökresultaten och rankas. hamna högre och högre upp bland sökresultaten med tiden.
Mobiloptimering är viktigt för SEO eftersom många människor använder sina mobiltelefoner för att söka på nätet. En icke-optimerad hemsida för mobiltelefoner kan leda till en dålig användarupplevelse och en lägre placering i sökmotorers resultatlistor.
Lokal SEO handlar om att optimera din hemsida för lokala sökningar. Det är viktigt för företag som vill nå kunder i en viss geografisk region. Det kan innebära att inkludera lokal information som adress och telefonnummer på din hemsida och att lista ditt företag i lokala online-verktyg.
SEO är en långsiktig process eftersom det handlar om att bygga en stark online närvaro och förbättra din hemsidas placering i sökmotorers resultatlistor. Det tar tid att skapa användbart och unikt innehåll, bygga tillbaka länkar och göra tekniska justeringar. Det är också viktigt att fortsätta att uppdatera din hemsida och innehåll för att hålla den aktuell och relevant.
Nyhetsbrev