Hur Googles Pros & Cons påverkar produktsidor

Uppdatering av strukturerad data gör produktrecensionswebbplatser kvalificerade för den nya Pro & Con-förbättringen i Google Sök.

Google har uppdaterat sin strukturerade datadokumentation för webbsidor för redaktionell produktrecension. Det finns nu nya pros- och cons (för -och nackdelar) strukturerad data som gör webbplatser kvalificerade för en förbättring av sökningen.

pro-con serp webb of sweden

Innehållsförteckning

Vilka gynnas av Googles pros and cons?

Endast redaktionella produktrecensionswebbplatser kan ha en förbättrad lista i sökresultaten när de använder dessa nya strukturerade dataegenskaper.

Säljare är inte berättigade till förbättringen av pro- och cons i Sök, och inte heller sidor för kundrecensioner.

Det betyder att den här uppdateringen av den strukturerade informationen påverkar webbplatser för produktrecensioner, inklusive anslutna webbplatser för produktrecensioner, som inte säljer produkterna själva utan fokuserar på att granska produkterna.

Vad är Googles Pros & Cons strukturerad data?

De strukturerade för- och nackdelarnas data används av Google för att identifiera specifik information i produktrecensioner och visa den i sökresultaten.

De strukturerade data som Google använder för pros- och cons är baserad på strukturerade dataegenskaper för positiveNotes och negativeNotes Schema.org.

Det intressanta med dessa strukturerade dataegenskaper är att de ännu inte är helt integrerade i schema.org.
Vidare skriver schema.org: 
”Denna term föreslås för fullständig integrering i Schema.org, i väntan på feedback om implementering och antagande från applikationer och webbplatser.”

I vilka språk/länder är pros & cons tillgängligt?

Just nu finns pros & cons tillgängliga på dessa språk:
Holländska
Engelska
Franska
Tyska
Italienska
Japanska
Polska
Portugisiska
Spanska
Turkiska

Vilka riktlinjer finns?

Google har publicerat nya riktlinjer som, förutom att begränsa behörigheten för en pro/con-förbättring i Sök, också anger att minst två pro- eller con uttalanden måste göras. riktlinjer
Det betyder att den kan bestå av minst två fördelar, två nackdelar eller en av varje (ett för- och ett nackdel).

Pros & cons strukturerad data prioriteras av Google

Google noterade att webbsidor med redaktionell granskning som inte använder den nya strukturerade informationen fortfarande kan vara berättigade till en förbättring av sökningen om Google kan ta reda på det från texten på webbsidan. Google kommer dock att prioritera redaktionella recensionssidor med strukturerad data.

"Om du inte tillhandahåller strukturerad data kan Google försöka identifiera för- och nackdelar som anges på webbsidan automatiskt. Google kommer att prioritera tillhandahållen strukturerad data från dig framför automatiskt extraherad data.”

Hur svårt är det att lägga till pros & cons strukturerad data?

Det beror på med vad din hemsida är uppbyggt. 
Är det en WordPressbaserad hemsida så borde du kunna lösa det med ett plugin. 

Det borde inte vara svårt om pluginet skiljer mellan recensioner för redaktionella recensionswebbplatser och recensioner i en handlares sammanhang.

Vad som är inblandat är i stort sett begränsat till att lägga till för- och nackdelar till en produktrecension och sedan lägga till strukturerade data för positivNote och negativNote till produktrecensionswebbplatsen.

Om du lägger till de nya strukturerade för- och nackdelarna är det en ganska enkel process att helt enkelt lägga till egenskaperna positivNote och/eller negativNote strukturerade data till alla befintliga strukturerade produktrecensioner. 

Viktigt: Använd inte med kundrecensioner!

Denna strukturerade data är specifikt för produktrecensionswebbplatser, m.ao. redaktionella produktrecensionswebbplatser.

Google nämner uttryckligen att kundrecensioner inte kvalificerar sig.

Även om Google inte uttryckligen säger att detta inte ska användas med produktrecensioner av användargenererat innehåll, är det troligen vad Google menar.

Nyligen uppdaterad produktrecension strukturerad data påverkar utgivare

Den uppdaterade strukturerade informationen kommer att resultera i vad Google kallar förbättringar för sökning. Det betyder att det kommer att resultera i SERP-snuttar som kan öka klickfrekvensen.

Webbplatser för produktrecensioner, vad Google kallar webbplatser för redaktionella produktrecensioner, bör överväga att lägga till för- och nackdelar strukturerad data på sina webbsidor för att kvalificera sig för förbättringar i sökningen.

Det är inte nödvändigt att göra det, men det är alltid bra att få alla tillgängliga fördelar i hur sökutdrag visas för att maximera söktrafiken.här Du kan läsa Googles announcement här.

Sammanfattning

Har du fortfarande frågor om sökoptimering, eller behöver hjälp med att få din webbplats att synas på sökmotorerna är du välkommen att kontakta oss.

Lycka till!

Prisförfrågan

Vi kontaktar dig inom 24 timmar.